logo ambachtelijk beeldmerk
Ontwerp en realisatie visuele identiteit

Franka

‘Alles is energie’
Franka is energetisch coach. Zij helpt vrouwen op weg om meer rust te ervaren in de keuzes die zij maken in het leven. Dit kan gaan over grote beslissingen zoals een nieuwe carrière, emigreren of je relatie beëindigen.
Maar het kan ook gaan over kleinere dingen zoals, ‘`Wil ik naar dat feestje.’, ‘Ga ik meer/minder uren werken.’, ‘Koop ik die nieuwe computer.’, of ‘Doe ik die (online) training’.

Door energie te lezen geeft zij een duidelijke spiegel. Waarom ervaar jij nog niet die rust in de keuzes die jij maakt. Of überhaupt niet kiest.

Franka benaderde Ambachtelijk Beeldmerk voor het ontwikkelen van een visuele identiteit voor haar praktijk.

De kernwaarden die naar voren kwamen waren:

  • Intuïtie
  • Vertrouwen
  • Duidelijk

Wat gelijk naar voren kwam was dat er lavendel in verwerkt moest worden en de kleur oranje. Lavendel betekent: Kruid van de liefde. Scherpt de intuïtie aan en maakt een verbinding tussen lichaam, geest en ziel.

In de schetsfase gingen we met de vorm van lavendel aan het werk. Al snel werd duidelijk dat niet de vorm, maar de kleur van lavendel in de huisstijl verwerkt moest worden. De betekenis van lavendel zit hem dan ook in de kleur en niet in de vorm.

De stip achter haar naam is niet zomaar een stip. Deze stip draagt meerdere betekenissen in zich:

  • Energie
  • Duidelijk
  • No-nonsense

De kleur oranje staat voor creativiteit en samen, de verbinding aangaan met jou en met de energie die allesomvattend is.

De ‘K’ in het logo verwijst naar het contact maken met de energie om ons heen.

Franka heeft een positieve energie die zij overdraagt op de mensen om haar heen en ik kijk dan ook terug op een mooie samenwerking.

schetsen logo franka
energie
oranje stip
Review

Franka over de samenwerking

‘Andrea heeft voor mij een heel mooi en super passend logo ontworpen. De manier waarop ze te werk gaat, het geduld die ze heeft en hoe ze heeft geluisterd naar mijn wensen vond ik heel erg prettig. Door het hele proces hiervan is ook mijn eigen visie en doelgroep een stuk duidelijker geworden, wat ik echt zie als een hele fijne bonus. Ik raad Ambachtelijk Beeldmerk dan ook absoluut aan, want ik ben heel erg blij en tevreden met mijn logo!’

Scroll naar boven