Jij hebt een eigen onderneming of staat op het punt om te starten. Je hebt creatieve ideeën over hoe je huisstijl eruit moet komen te zien, maar je hebt geen idee hoe je deze kunt omzetten in een stijl die jouw klanten aanspreekt. Of je hebt al een onderneming die leuk loopt, maar je huidige huisstijl voelt niet meer goed. Er zit meer in, dat weet je. Maar wat dan precies? En hoe?
Ik help jou om duidelijk te krijgen wat jouw klanten willen zien, een huisstijl te ontwikkelen die helemaal klopt en bij jou past. Zodat jij in je kracht staat en kunt doen waar jij blij van wordt. Hoe ik dat doe? Door te beginnen met een uitgebreid gesprek waarin ik aan jou vragen stel om erachter te komen wat jou inspireert en zo eigen maakt als ondernemer, wat jou blij maakt. Jij vertelt, ik vraag en luister…
In het traject daarna gaan we dieper in op deze vragen en onderzoeken we wie jouw klanten zijn en waarom zij jouw product, merk of dienst nodig hebben. Maar ook praten we over je wensen en dromen als ondernemer. Wat zijn je ambities? Waar zie jij jezelf over een jaar? Over 5 jaar?
Een goede huisstijl begint met een stevige basis die voor ieder huisstijltraject hetzelfde is. Deze bestaat uit de volgende elementen:
*Dit basispakket kost €1600,- excl. btw. Iedere huisstijl is maatwerk. Neem voor meer informatie contact met mij op. Een intakegesprek is altijd vrijblijvend.
Hierna kijken we naar wat jij nog meer nodig hebt. Denk bijvoorbeeld aan een website, social media ontwerp/ templates, drukwerk, verpakkingen, advertenties. Wat heb je echt nodig om jouw klanten te bereiken en past bij jou als ondernemer?
Voordat we starten aan jouw huisstijltraject nodig ik je uit in mijn thuisstudio, op locatie of online onder het genot van een mooie kop koffie of heerlijke (kruiden)thee voor een goed gesprek. Dit gesprek duurt ongeveer een uur.
Voordat we dit gesprek ingaan stuur ik je een lijst met vragen waar je alvast over na kunt denken. Om tot een goed concept en ontwerp te komen is het belangrijk dat ik jou als ondernemer en je bedrijf goed leer kennen. Wie is je doelgroep? Waar zitten jouw klanten? Wat drijft jou als ondernemer?
Tijdens deze fase ga ik aan de slag met de input uit ons eerste gesprek. Ik doe marktonderzoek en start met de eerste conceptontwerpen. Deze verwerk ik in een moodboard die ik je tijdens een vervolgafspraak zal presenteren.
Een moodboard heeft in ieder geval de volgende elementen: kleurenpalet, voorstel lettertypes, beeldmerkschetsen en een onderzoeksverslag en/ of conceptvoorstel.
Nu ga ik aan de slag met jouw logo, dat de basis vormt van jouw huisstijl. Beeldmerk, kleuren en lettertypes smelten samen tot een geheel. Na deze fase presenteer ik je een primair en secundair logo.
Het is zover: nu jouw logo af is beginnen we aan het ontwerpen en realiseren van jouw eerste producten. In deze fase ontwerp ik een visitekaartje, huisstijlelementen en een favicon voor jouw website.
In deze fase ronden we de basis voor jouw huisstijl af. Alle elementen van jouw huisstijl bundel ik in een digitaal huisstijlhandboek. Handig want zo heb je alles overzichtelijk in 1 document.
Na deze fase plannen we een evaluatiegesprek waarin we kort terugblikken op onze samenwerking en vooruitkijken naar jouw toekomst. Dit gesprek is vrijblijvend.
Ik nodig je uit om een duurzame samenwerking met mij aan te gaan en net als mij groot te dromen. Want hoe gaaf is het om straks je eigen droom te leven? Met een goede huisstijl investeer je in nu en in jouw toekomst.
Ben jij er klaar voor om te investeren in jouw onderneming of merk en de zichtbaarheid te krijgen die jij verdient?
Klik dan op de ’Ja ik wil samenwerken’ button en vraag hier jouw huisstijltraject aan of vul onderstaand formulier in.
Grafisch ontwerper
Grafisch ontwerp met aandacht voor mens & duurzaamheid
© Ambachtelijk Beeldmerk 2024