werken buiten
Werkwijze

Samen werken we aan jouw opdracht

Samen werken we aan jouw logo, visuele identiteit, print, illustratie of product. 

Werkwijze

1. Van conceptontwikkeling naar realisatie

Met een unieke en passende visuele identiteit van jouw onderneming maak je indruk. Het laat zien wie je bent en welke visie je wilt uitdragen. Het logo en huisstijl is vaak het eerste dat mensen zien van jouw onderneming: met een visitekaartje, flyer, op social media of op je bedrijfswagen. Als ondernemer wil je een positieve en onvergetelijke indruk achterlaten.

2. Advies

Ambachtelijk Beeldmerk denkt graag met je mee. Vanaf het begin zodat we samen aan de visuele identiteit van jouw onderneming kunnen werken.

3. Intake & onderzoek

Tijdens het (vrijblijvende) intakegesprek bespreken we jouw wensen. Voorafgaand aan het gesprek adviseer ik om alvast over de volgende zaken na te denken:
• Welke dienst of product(en) bied je aan?
• Welke visie wil je uitdragen? Wat is belangrijk voor jou als ondernemer? Denk bijvoorbeeld aan: circulair ondernemen/ duurzaamheid, mensen helpen, doen waar je blij van wordt (probeer dit te beschrijven)
• Welke doelgroep(en) wil je bereiken? Omschrijf jouw ideale klant.
• Waar zitten jouw concurrenten en hoe positioneren zij zich? Dit laatste punt kunnen we ook samen oppakken tijdens de onderzoeksfase.
*In de fases die volgen bespreken we deze punten. Hoe meer informatie er is tijdens de start van het ontwerp project des te beter kan er een zo goed mogelijk beeld gevormd worden van jouw onderneming en waar je naartoe wilt.

*Na het intakegesprek stelt Ambachtelijk Beeldmerk een opdrachtbevestiging op waarin alle fases uitgelegd staan. Deze bevat ook een offerte of begroting. Na ondertekening gaat Ambachtelijk Beeldmerk samen met jou aan de slag. 

4. Moodboard

Na het intakegesprek gaat Ambachtelijk Beeldmerk aan de slag met alle informatie die we tijdens het gesprek besproken hebben en creëert Ambachtelijk Beeldmerk een moodboard van de visuele identiteit van jouw onderneming. Het moodboard bevat de volgende onderdelen:
• Kleurenpalet
• Sfeerbeelden en of illustraties
• Verschillende lettertypes (fonts)
• Schetsen beeldmerk
• Hierna plannen we een afspraak in om het moodboard te bespreken.

5. Ontwerpfases logo

Tijdens de ontwerp fases (hoeveel dit er zijn hangt af van de grootte van het project en zullen we aan voorhand van het project vastleggen) beginnen we met het ontwerp van jouw logo. Na iedere ontwerpfase plannen we een overleg in.

6. Afrondende fase ontwerp logo

Tijdens deze fase maakt Ambachtelijk Beeldmerk het ontwerp van jouw logo af.

7. Ontwerp producten

Ambachtelijk Beeldmerk werkt in overleg met jou aan de producten en/ of diensten die jij als onderneming, organisatie of merk nodig hebt. Denk hierbij aan een visitekaartje, flyer, poster, raambestickering, verpakkingen etc. 

8. Zichtbaarheid

Ambachtelijk Beeldmerk denkt graag met je mee hoe jij als ondernemer, organisatie of merk zichtbaar wilt zijn. Denk hierbij aan socials, jouw website maar ook  aan beurzen of netwerkbijeenkomsten. 

9. Huisstijlhandboek

Na afloop van het project ontvang je een (digitaal) huisstijlhandboek waarin de stijlregels van jouw visuele identiteit vastgelegd staan.

10. Afronden project en nazorg

Ambachtelijk Beeldmerk zorgt voor een goede afronding van het project. Nadien evalueren we onze samenwerking. Wanneer we van beide kanten tevreden zijn biedt Ambachtelijk Beeldmerk aan om jouw visuele identiteit verder te ontwikkelen zodat jij met jouw onderneming, organisatie of merk op een unieke wijze zichtbaar blijft.

Laten we samen iets moois creëren

Nieuwsgierig geworden wat Ambachtelijk Beeldmerk voor jou kan betekenen? Of wil je eerst wat meer informatie? Maak dan nu vrijblijvend een afspraak. Ik zet de koffie (of iets anders) voor je klaar!

lino afdrukken
Scroll naar boven